Sunday, November 30, 2014

Jansrud not exclude total Cup – Nettavisen

Shopping med annonselenker

- Man vet aldri.

Dobbeltseieren i Canada sendte Kjetil Jansrud opp i teten i verdenscupen sammenlagt. Seier der blir ikke utelukket, men nå ser han først fram til «spesielt viktige» Beaver Creek.

- Siden vi skal tilbake til Beaver Creek for å kjøre VM i februar, så tror jeg alle er veldig lystne på å vise seg fram. Neste helg blir en viktig helg, ikke bare for verdenscupen, men som forberedelse til VM, sier Jansrud til NTB.

To verdenscupseire, de to første som ikke kom i Kvitfjell, var så bra som det overhodet kunne gå for 29-åringen i Lake Louise.

Etter at Henrik Kristoffersen vant slalåmrennet i Levi for to uker siden, står Norge nå med seier i tre av fire renn hittil i sesongen på herresiden.

Klar målsetting

Verdenscupseier i utfor lørdag og super-G søndag gjør at Kjetil Jansrud foreløpig leder sammenlagt. Fartsspesialisten forventer å miste den ganske raskt.

- Hovedmålet mitt har vært å komme veldig bra i gang. Videre er super-G- og utforcupen målene. I totalcupen er Marcel ekstremt sterk, og den setter seg ikke før om en stund, men det er selvsagt moro å ta ledelsen.

- Totalcupen er noe en må se på utover i sesongen, men en vet aldri, sier en fornøyd og lystig Jansrud.

Vil hevde seg overalt

Gjennom hele sesongåpningen har 29-åringen følt seg i kjempeform. Helgens renn i Canada var intet unntak, noe som gjør at han «endelig» tok verdenscupseire utenfor Norges grenser.

- For meg har det ikke betydd så mye, det er mest mediene som har vært opphengt i det, forteller Jansrud.

- Men for all del, det er ikke slik at jeg bare skal vinne i Kvitfjell. Jeg skal hevde meg overalt, og jeg håper og tror at det kan fortsette som nå, sier han offensivt.

Allerede tirsdag starter utfortreningen i Beaver Creek, før det er utforrenn fredag i alpinanlegget i Colorado, USA. Lørdag er det super-G, før helgen i Beaver Creek blir avsluttet med storslalåm søndag. (©NTB)

LikeTweet

No comments:

Post a Comment