Saturday, October 24, 2015

Rune jarstein: – I’m psychic – Manager

Shopping med annonselenker

Rune Almenning Jarstein strutter av selvtillit om dagen.

Etter en tung periode for Hertha Berlin, hvor det mest har blitt benkesliting, har Rune Almenning Jarstein overtatt førstekeeperplassen i Bundesliga-klubben.

Nordmannen har gjort sakene sine veldig godt, og han er naturlig nok stolt over prestasjonene i høst.

- Selvtilliten har fått seg et løft etter å ha spilt noen kamper, som har gått veldig fint. Men det er ingen hvilepute, sier Jarstein i et intervju med Eurosport.

Åndenes makt?
Jarstein følte seg sikker på at han ville få tillit mellom stengene, dersom han bare var tålmodig nok.

- Jeg visste jeg kom til å få sjansen.

- Litt åndenes makt, dyrker det spirituelle?

- Det er dårlig med det, men jeg er litt synsk, faktisk. Jeg gjetter alltid riktige priser når fruen har vært og handlet mat. Da er jeg god, sier sisteskansen med et smil.

- Så hvis det er 76,30 euro, så er det?

- 76,30 euro. Jeg er god på å gjette, ler han.

Selv om det har blitt flest kamper fra benkeplass, forteller Jarstein at han har jobbet hardt for å bevise seg verdig en plass mellom stengene, og han mener det har vært viktig å aldri ha gitt opp håpet.

- Motivasjonen har vært at jeg vet at jeg får sjansen og da hadde jeg trent veldig, veldig godt og var godt forberedt. Hvis du ikke er det, så går det dårlig, forklarer han.

Viktig trenerskifte
Forrige sesong fikk Berlin-klubben nytt trenerteam,  og inn kom keepertrener Zaolt Petry og Pal Dardai. Det var viktig for Jarstein, som forteller at han mest sannsynlig ville forlatt klubben dersom det ikke hadde blitt endringer på trenersiden.

- Før forrige sesong var slutt fikk vi ny trener, og i sommer ny keepertrener som har betydd mye for meg. Han er veldig, veldig dyktig og vi jobber veldig god sammen. jeg føler jeg tar nye steg hver uke med ham, sier Hertha Berlin-keeperen.

Så langt denne sesongen har det blitt fire kamper fra start for nordmannen, som forteller om gode tilbakemeldinger fra trenerteamet.

- Jeg har fått positive tilbakemeldinger. De har vært fornøyde med det jeg har gjort, men det er ingen hvilepute, slår Jarstein fast.

Lørdag venter Ingolstad, som har keeperkollega på det norske landslaget, Ørjan Nyland, i troppen.

Mest sannsynlig er det kun Jarstein som får sjansen mellom stengene fra start, av de to nordmennene.

- Det er positivt med to keepere i Bundesliga, og det hadde vært veldig gøy hvis begge to fikk spille den kampen. 

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment