Se Camp Falun 24-7 her!

Falun/Bergen (TV 2): Svenskene kan glise godt i VM-byen Falun om dagen. Onsdag fulgte nemlig Johan Olsson opp Charlotte Kallas gulløp og vant onsdagens 15 kilometer på suverent vis.

Den svenske veteranen har kun gått ett (!) eneste verdenscuprenn denne sesongen, men viste likevel forrykende gullform på Lugnet. 34-åringen sikret seg til slutt gullet 19,2 sekunder foran sølvvinner Maurice Manificat.

For Norge ble det ikke en like gyllen dag, men de norske gutta kan uansett ikke skylde på smøreproblemer. Farten i sporet var rett og slett ikke høy nok til å kjempe om gull. 

Bronse-Gløersen: – Veldig fornøyd

Anders Gløersen reddet likevel den norske æren i Falun og knep til slutt en sterk bronsemedalje.

TV 2s ekspert: – Akkurat nå er Gløersen på stafettlaget

– Jeg er veldig fornøyd med å få medalje. Jeg har jobbet for dette i hele år, men har egentlig ikke turt å si at medalje er målet. Jeg ønsket å gå dette løpet og gjøre det så bra som mulig, sier han til TV 2.

– Var du redd for å ikke bli tatt på alvor?

– Ja, jeg var nesten det. Jeg trodde selv det skulle være mulig med medalje. Og jeg har fått gode resultater underveis, som jeg har vært fornøyd med. Jeg stilte til start i dag med et håp om å være med å kjempe om medalje, sier Gløersen.

– Nei, at det går an!

Mamma May Northug var på besøk i bobilen da hun plutselig fikk øye på noe på datamaskinen til Christian.

“,”h3_italic”:null}); $ (“#LlNBuoFI”).data(“config”, {“title”:”TV 2 Video”,”imageUrl”:”http://www.cdn.tv2.no/tvid/”,”defaultImageUrl”:”http://pub.cdn.tv2.no/multimedia/TV2/archive/01026/tv_2_logo_1026828i.jpg”,”labradorAlias”:”tv_2_video”,”sumoCategory”:”666″,”domain”:”contentbox.tv2.no/general-bundle”,”imageWidth”:”940″,”sumoImagePackUrlPrefix”:”https://sumo.cdn.tv2.no/imageapi/v2/img/”,”maxAge”:null}); });