Monday, April 18, 2016

Mrs. Riise sees red: – I am sure NFF sits and claps his hands and … – Manager

Reisetips med annonselenker

Mandag ettermiddag kunne Nettavisen melde at påtalenemnda i Norges Fotballforbund innstiller overfor Disiplinærutvalget til forbundet at John Arne Riise får to kamper karantene som følge av hans oppførsel etter søndagens kamp mellom Aalesund og Viking. 

Louise Angelica Riise liker ikke at NFF går videre med saken om hennes mann.

Svein Ove Ekornesvåg NTB scanpix

Riise har ikke svart på Nettavisens henvendelse, men på Facebook reagerer hans kone Louise Angelica kraftig på påtalenemndas avgjørelse.

«Dette får meg til å se rødt! Jeg er sikker på at NFF sitter og klapper i hendene og gosser seg på John Arne´s bekostning, og at det smalt fra akkurat ham. Slike gloser var vi flere om etter noen merkelige avgjørelser fra dommerpanelet. Han har beklaget seg, og det er selvsagt menneskelig å feile. Det skal iallfall ikke stå på engasjementet», skriver Riises kone.

Riise raste

John Arne Riise raste etter kampen mot Viking som Aalesund tapte 1-2.

Bakgrunnen for dette var at 35-åringen mente han burde hatt frispark i forkant av at gjestene satte inn 1-1 ved Mathias Bringsaker.

Etter kampen var Riise lynende forbannet. TV 2 filmet profilen mens han gikk av banen i sinne og sparket vilt rundt seg flere ganger.

– Fy faen, for en f****dommer, uttalte Riise på vei inn i garderoben etter kampen.

Beklagde oppførselen

Aalesund-spilleren var imidlertid tidlig ute med å beklage egen oppførsel på Twitter søndag kveld.

Også mandag morgen beklagde han igjen på sin egen Facebook-side.

«God morgen. Jeg vil starte dagen med å legge meg paddeflat og beklage min oppførsel etter kampen i går. Det finnes ingen unnskyldning på det jeg sa om dommeren etter kampen. Jeg var fryktelig skuffet og forbannet når jeg gikk av banen og sa det jeg sa», skriver Riise på Facebook.

Nå må Riise vente til tirsdag kveld før han får vite om Disiplinærutvalget i NFF kommer til å tildele ham straff for oppførselen. 

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment