Wednesday, April 20, 2016

Oilers star taking verbal abuse with a pinch of salt – TV 2

Se Oilers-Lørenskog på TV 2 Sportskanalen fra 18.55!

Stavanger hadde tapt 1-4, og etter kampen var trener Petter Thoresen svært kritisk til hvordan spillerne hans fremstod, og spesielt importspillerne.

- Vi er fullstendig karakterløse i spill med og uten puck. Det er skremmende å se at importspillerne våres er så udisiplinerte og spiller med hodet under armen. Vi må skjerpe oss veldig mye, og da henviser jeg spesielt til importspillerne. Jeg kan ikke bytte de ut med juniorspillere som var ferdig med sesongen for fire uker siden, men det er faktisk fristende, sa Thoresen til TV 2 etter kampen.

- Tar det med en klype salt

Før kveldens femte finale ønsket ikke Oilers-treneren å kommentere seansen ytterligere.

- Det der gjorde jeg meg ferdig med etter kampen, og kommer ikke til å si noe mer om det, sier han.

Amerikanske Nick Bruneteau fikk med seg kommentarene.

- Det er som det er, men spillerne er profesjonelle. Jeg tar det med en klype salt og det spiller ingen rolle hvilken framtoning han har i media. Vår jobb blir å respondere og levere varene igjen i dag, sier han og legger til:

- Men det er jo en interessant måte å legge det fram på.

Han kan uansett skjønne at treneren ikke var fornøyd med laget etter måten de framsto sist.

- Jeg er enig i at vi må være mer disiplinerte og ikke bruke energi på dommeren. Det nytter ikke, sier han.

- Spiller ingen rolle hva jeg mener

Josh Soares er en annen av Stavangers importspillere som fikk med seg.

- Han sier som han vil.

- Er du enig i det han sier?

- Det spiller ingen rolle hva jeg mener.

- Er det noen spillere i laget som sliter med moral og holdninger, føler du?

- Nei, spillerne går ut for å gjøre sitt beste og slik er det. Han la fram skuffelsen på den måten, og jeg har ikke mer å si om det. Kommentarene kommer ikke til å påvirke måten jeg spiller på, for jeg vil fremdeles gi alt for å vinne, sier mannen som nylig ble plukket ut som årets center i Get-ligaen.

Han gleder seg til å spille hjemme i Stavanger i en utsolgt DnB Arena.

- Fansen har vært fantastiske her og gir oss ekstra energi. All hjelpen vi får gjør det lettere for laget å vinne ishockeykamper.

Merker frustrasjonen

Lørenskog-trener Kenneth Larsen bet seg merke i at Oilers gikk sure sist.

- De så frustrerte ut i Lørenskog, sier han, og legger til:

- Men jeg vet ikke om vi er under huden på de. Oilers er trygge på hjemmebane og kommer til å være nullstilte, så da blir det vår jobb å gjøre de frustrerte i dag igjen, sier han.

Akershus-laget har til gode å score mål i Stavanger så langt i finaleserien, men det bekymrer ikke treneren nevneverdig.

- Å score mål er det vanskeligste i hockey, men vi har skapt mange sjanser synes jeg. Vi skal fortsett med det, så får vi tro at målene kommer etter hvert, sier Kenneth Larsen.

Det står 2-2 i kamper, og vinneren i dag vil sikre seg overtaket før sjette finale fredag.

Se kampen på TV 2 Sportskanalen fra 18.55!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment