Thursday, January 1, 2015

Jacobsen won the New Year ski jumping competition! – Nettavisen

Shopping med annonselenker

Anders Jacobsen (29) kom så vidt med på det norske hoppukelaget. Torsdag vant han i Garmisch-Partenkirchen.

- Hva har skjedd nå? spør Jacobsen i seiersintervjuet med NRK.

Før andre omgang skilte det 1,7 poeng ned til Simon Ammann på annenplass, og nordmannen bukket ikke under for presset.

- Magisk!
Han vant til slutt overlegent, 6,6 poeng foran sveitseren, etter å ha hoppet 135,5 meter i første omgang og 136,5 meter i andre omgang.

- Det føles som en liten drøm. Jeg hadde gode hopp hjemme i Vikersund, men fikk det ikke helt ut i Oberstdorf. Dette håper jeg fortsetter, sier Jacobsen til Eurosport etter seieren.

- Det her var ekstremt viktig for meg. Jeg sa til gutta at jeg kom til å begynne å grine. Det er magisk, sier Jacobsen.

- Det er bare å ta av seg hatt og hjelm og alt som finnes, kommenterte Johan Remen Evensen på NRK etter at seieren var et faktum.

Jacobsen har ikke lagt skjul på at han trives i Garmisch-Partenkirchen.

- Dette er en perfekt bakke for meg. Det er favorittbakken min, sa Jacobsen etter kvaliken.

Han vant nyttårshopprennet også for to år siden.

Fjerdeplass sammenlagt
Simon Amman tok andreplass foran Peter Prevc på tredjeplass, Gregor Schlierenzauer på fjerdeplass og Rune Velta på femteplass.

Stefan Kraft, som ble nummer seks torsdag, leder ifølge NTB hoppuken sammenlagt etter to renn med 561,9 poeng. Prevc følger med 560,8, mens Michael Hayböck, sjuer torsdag, har 554,8 poeng. Jacobsen på fjerdeplass har 540,7 poeng. Velta er nummer ni i sammendraget med 520,8 poeng.

Anders Fannemel får det vanskelig i sammenlagtkampen etter 14.-plassen 1. nyttårsdag. 245,3 poeng var ikke nok til å henge med de aller beste.

Johann André Forfang, som slo ut tieren etter rennet i Oberstdorf, Damjan, ble nummer 19, mens formsvake Anders Bardal ble nummer 21. Phillip Sjøen ble nummer 23, mens Daniel André Tande endte på 34.-plass.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment