Sunday, March 20, 2016

Solskjaer: – Moi can be very frustrating – Aftenposten





sport-match

Det gikk fra bekmørkt og tungt til ellevill jubel da Mohamed Elyounoussi endelig våknet i søndagens bortekamp mot Stabæk. 21-åringen hadde vært anonym hele kampen, og skulle egentlig tas av banen, da han scoret to ganger med ni minutters mellomrom og sikret årets første trepoenger for Molde.

- Jeg hadde en veldig dårlig dag på jobben i dag, men samtidig visste jeg at jeg bare trengte én sjanse for å score. I dag fikk jeg to, og satte begge. Det føles utrolig godt å bidra til tre poeng på denne måten, sier Elyounoussi til Rbnett.

LES OGSÅ:

«Moi var for det meste svak og usynlig, men viste glimt av klasse»

Skulle byttes ut – så snudde han kampen for Molde 

Fra dribler til målmaskin

Høyrevingen har i flere sesonger vært blant eliteseriens mest målfarlige spillere. I debutsesongen i 2014 noterte han seg for 13 seriemål, og i fjor – da Molde endte på en skuffende sjetteplass – stoppet han på 12. Unggutten har tatt store steg etter at han kom til Molde, og har endret spillestilen sin betraktelig.

- Jeg var glad i å drible da jeg spilte i Sarpsborg, men etter hvert fant jeg ut at det var morsommere å score mål. Jeg har blitt en mer effektiv og direkte spiller enn jeg var tidligere, sier han.



Ole Gunnar Solskjær var lettet og glad da årets første trepoenger var i boks. Han var alt annet enn imponert over de første 45 minuttene på Nadderud, men mener spillerne tok tak og hevet seg betydelig i 2. omgang. Moldes manager er også glad for at han lot Elyounoussi være litt lenger på banen enn planlagt.

- Moi kan være veldig frustrerende noen ganger, og i dag var han helt ute av kampen. Han gjorde ikke mye ut av seg, men samtidig har han en x-faktor i at han scorer mål og er målfarlig. Det var heldig for oss at Fredrik fikk seg en liten smell og vi bestemte oss for å vente litt med byttet. Han avgjør kampen for oss i dag, sier Solskjær.

Flere mål

Han skryter av angriperens avslutteregenskaper, og tror han kommer til å score enda flere mål i år enn tidligere sesonger.

- Han trener veldig mye på avslutninger, og vi skal nok gradvis få ham nærmere 20 enn ti scoringer. Vi skal jobbe videre med å utvikle ham, så får vi se hvor lenge han blir her, sier Solskjær.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment