Tuesday, November 17, 2015

Moyes speaks out after getting fired in Real Sociedad – TV 2

Forrige mandag fikk David Moyes sparken i Real Sociedad. Skotten tok over La Liga-klubben for ett år siden etter å ha fått sparken i Manchester United syv måneder tidligere.

Se Moyes trøstespise etter å ha blitt sendt på tribunen som Real Sociedad-manager øverst i saken!

Det ble ingen suksess for Moyes i Spania. Da han tok over laget lå Real Sociedad på en 15. plass. Laget klatret ikke mye under Moyes ledelse og det endte med en 12. plass forrige sesong. Etter å ha tapt de fire av de fem siste og lå laget på 16. plass denne sesongen. Dermed fikk skotten sparken.

Én uke etter å ha fått sparken snakker Moyes ut.

– Jeg er skuffet over å ha måtte forlate Real Sociedad. Når jeg takket ja til jobben som manager for klubben forrige november, var oppgaven min å unngå nedrykk og beholde plassen i La Liga, sier skotten ifølge Daily Mail.

– Vi hadde suksess med den målsettingen og endte på tolvteplass på tabellen. Jeg føler at jeg gjorde en signifikant progresjon forrige sesong. Det å vinne mot Barcelona på hjemmebane var et minneverdig øyeblikk, fortsetter Moyes.

Moyes har vært flere år i Premier League og har ledet Everton og Manchester United. Lysten til å prøve noe nytt i et annet land var stor. Derfor takket Moyes nei til flere klubber for å prøve noe nytt og teste managerferdighetene i et nytt land og en ny kultur.

– Etter å ha vært 12 år i Premier League som manager for Everton og Manchester United, var jeg interessert til å ta muligheten til å jobbe på kontinentet og jeg har lært en god del fra denne erfaringen, forklarer Moyes.

Til slutt takker den skotske manageren både klubben, fansen og byen for støtten under hans tid i klubben.

– Det har vært en glede å ha jobbet i denne flotte byen og fordype meg i deres kultur. Deres varme og generøsitet gjorde at jeg har følt meg hjemme det siste året, sier en ydmyk Moyes.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment