Saturday, December 26, 2015

Butcher van Gaal: – He should be ashamed – Dagbladet.no

(Dagbladet): Louis van Gaal har vært en hardt presset manager over lang tid, men etter 0-2 mot Stoke i dag ble situasjonen enda mørkere for nederlenderen.

(Dagbladet): Louis van Gaal har vært en hardt presset manager over lang tid, men etter 0-2 mot Stoke i dag ble situasjonen enda mørkere for nederlenderen.

Nå er han ikke lenger like bastant på om at han er rett mann for jobben, og nå er tålmodigheten over for svært mange.

- Van Gaal burde skamme seg over jobben han har gjort med Manchester United, er overskriften i Andy Dunns kommentar i The Mirror.

- Det er bare flaut, skriver Dunn anaforisk hele sju ganger i løpet av kommentaren – og slakter både van Gaals taktiske valg, pengebruk, spillestil og resultater.

Vurderer å trekke seg

«Sacked in the morning» runget ut over stadion da Manchester United skuffet igjen mot Stoke i dag.

- Det er vanskelig å vite om jeg er rett mann for jobben. Jeg er en del av de fire kampene vi har tapt, og jeg må håndtere det, sa van Gaal til pressekorpset etter kampslutt.

- Jeg bryr meg ikke om hva overskriftene sier om meg. Oppmerksomheten er greit for meg, jeg er vant til det. Jeg føler støtte fra spillerne mine og styret. Fansen er skuffet, men det er naturlig etter fire tap, sa nederlenderen videre.

Han avslørte samtidig at han også vil vurdere å gi seg.

- Det kan komme til å skje. Dette er noe jeg vil snakke med Ed Woodward om, ikke med dere i media, tydeliggjorde van Gaal.

- Jeg skjønner at fansen vil ha van Gaal ut. Han spiller kjedelig fotball, og uten resultater i de neste kampene tror jeg han kan ryke, sa TV 2s Premier League-ekspert Petter Myhre rett etter tapet mot Stoke.

Mourinho til Manchester United?

Nå spekuleres det i flere engelske medier om tidligere Chelsea-manager José Mourinho er på vei inn dørene på Old Trafford. Som Dagbladet omtalte for en uke siden, skal portugiseren være svært lysten på jobben.

En eventuell ansettelse av Mourinho vil imidlertid ikke bli tatt like godt imot av alle. Manchester United-legenden Sir Bobby Charlton har tidligere uttalt at han ikke synes portugiseren passer inn i Manchester United.

52-åringen er selve definisjonen på en kontroversiell manager og har en lei tendens til å få store problemer når han har ledet et lag over lengre tid. 

Det er i sterk kontrast til mannen alle kommende Manchester United-managere vil bli målt opp mot: Alex Ferguson. Den stotske trenerlegenden har imidlertid flere ganger uttrykt seg positiv til Mourinho og hans kvaliteter.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment