Wednesday, December 23, 2015

Fossum has signed for Bundesliga club – TV 2

Iver Fossum er klar for Bundesliga-klubben Hannover 96.

Det bekrefter Strømsgodset på sine hjemmesider.

Kevin Ingebrigtsen i agentbyrået Stars and Friends, som representerer Fossum, forteller til TV 2 at 19-åringen var på medisinsk sjekk onsdag formiddag og signerte etter det for fire og et halvt år med den tyske storklubben. 

– Vi ser på det som et stort og riktig steg for Iver, og vi har stor tro på at han kan etablere seg i Bundesliga, sier Ingebrigtsen.

Overgangssummen skal ligge på rundt 20 millioner kroner.

- Jeg har drømt om å spille i en av de store ligaene helt siden jeg var liten. Nå får jeg muligheten og jeg gleder meg enormt, sier Fossum.

- Den planen Godset har lagt for meg har vært helt perfekt. Begge gangene jeg signerte kontrakt har Jostein (Flo) fortalt meg at de skal hjelpe meg til utlandet. Vi har lykkes kjempegodt med den planen, sier Iver.

Han er oppriktig glad for at klubben setter spilleren i sentrum – og står for det som ble sagt tilbake i 2012.

- Godset er ikke en klubb som må selge fordi de trenger pengene. At de likevel tar hensyn til mine ønsker er fantastisk. Jeg setter utrolig pris på det, sier U21-landslagsspilleren.

I Tyskland venter nye utfordringer i en meget tøff liga. Men Fossum tror Bundesliga vil passe bra. Det er dit han selv ønsket å reise.

- Jeg tror Bundesliga er den ligaen i Europa som passer mine kvaliteter best. Jeg kommer til en stor klubb som har slitt litt med resultatene i år, men jeg er sikker på at vi skal komme oss oppover tabellen, sier midtbanespilleren.

I 2015 var han en av de beste midtbanespillerne i Tippeligaen, og føler seg klare for nye utfordringer.

- Timingen er god. Jeg er klar, sier Fossum.

- Dette er en drøm som går i oppfyllelse for Iver, og vi er stolte over å ha hjulpet ham på veien til en så stor liga. Da Iver signerte proffkontrakt med Strømsgodset i 2012, la vi en karriereplan sammen med mål om at han skal spille i en av de store ligaene i Europa. Det har vi lykkes med, og vi er stolte på Ivers vegne. Som klubb er vi også stolte over å eksportere nok en spiller til en liga av ypperste kvalitet. Det er slik vi driver i Godset. For oss er dette noe positivt, sier sportssjef i Godset, Jostein Flo.

19-åringen har storspilt for et Strømsgodset som tok sølv i Tippeligaen 2015, og noterte seg for elleve mål og seks målgivende pasninger på 30 kamper fra sin midtbaneposisjon.

Hannover 96 ligger nest sist i den tyske toppdivisjonen, og i etter helgens runde trakk Michael Frontzeck seg som hovedtrener for klubben som står med 14 poeng på 17 kamper.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment