Tuesday, December 22, 2015

Hirscher nearly being hit by flying drone: – You could life be lost! – TV 2

Henrik Kristoffersen tok en suveren seier i torsdagens slalåmrenn i Madonna di Campiglio, men det er likevel en dramatisk nestenulykke det vil bli snakket om i etterkant av rennet.

Hirscher etter nestenulykken: – Jeg er skikkelig forbanna!

Se den dramatiske hendelsen i videovinduet øverst!

For under Marcel Hirschers løp i den andre omgangen, falt en drone ned fra luften og traff bakken like bak østerrikeren.

– Her kunne liv gått tapt!, utbrøt NRKs kommentator like etter episoden.

Hovedpersonen selv var rystet etter målgang.

– Jeg er veldig fornøyd med egen innsats, men klarer ikke helt å tenke på det nå. Jeg hadde griseflaks i dag med tanke på dronen som kræsjet like bak meg, sier Hirscher til TV 2.

Dronen tilhørte fjernsynsproduksjonen rundt rennet.

– Jeg har selv en drone hjemme, som veier rundt tre kilo. Den vi bruker her veier mellom fem og sju. Blir du truffet av et slikt objekt som faller fra 20 meters høyde mens du selv kjører i 50 kilometer i timen, blir du alvorlig skadet. Veldig alvorlig skadet.

Dette var første gang droner er blitt brukt til å filme utøverne ovenifra – Hirscher mener det også bør være den siste.

– Vi er alltid på jakt etter nye kameravinkler og måter å eksponere alpintsporten på. Jeg vet ikke om jeg svarer for alle utøverne, men jeg kommer iallefall ikke til å stille til start med et lignende system, sier Hirscher.

– Så du kommer ikke til å akseptere bruk av droner videre?

– Da må isåfall dronen flyttes utenfor løypen.

– Hvor forbanna er du?

– Jeg er skikkelig forbanna. På den andre siden er jeg bare glad for at jeg unngikk katastrofe. Det var en tidlig julegave, for å si det på den måten, avslutter Kirscher. 

Marcel Hirscher måpte etter Kristoffersens førsteomgang

LikeTweet

No comments:

Post a Comment