Thursday, December 31, 2015

Johnsrud Sundby was ill during the Christmas season – Manager

Shopping med annonselenker

Ikke sikker på hvordan det slår ut under Tour de Ski.

Regjerende verdenscupvinner Martin Johnsrud Sundby er en av de store favorittene før Tour de Ski ruller i gang på fredag. Nå innrømmer han at han har kjempet en kamp mot sykdommen i jula.

Det skal være snakk om vondt i halsen for 31-åringen som stammer fra oppholdet i Davos, og Johnsrud Sundby innrømmer at han er bekymret for hvordan det skal behandles under touren:

- Jeg aner ikke hvordan sykdomsoppholdet slår ut i alle de løpene vi har foran oss. Jeg har ikke fått trent hardt siden jeg gikk løp i Toblach før jul, så jeg er selvsagt spent på hvordan kropperen fungerer, forteller Johnsrud Sundby til TV2.

Dette er ikke første gang sykdom truer Johnsrud Sundby før en viktig turnering. Han fikk som kjent Ski-VM i Falun ødelagt grunnet sykdom.

- Det kjennes som om formen er bra når jeg tusler rundt her, det blir nok noe annet når touren starter, forteller Johnsrud Sundby videre.

Oslogutten har vunnet Tour de Ski to år på rad, og vil nok mer enn gjerne legge på nok en triumf-tour. Nå kan det muligens ende med det samme marerittet som ødela Ski-VM for 31-åringen.

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!



LikeTweet

No comments:

Post a Comment