Monday, December 21, 2015

Shock Message for Camilla Herrem after World Cup gold – Aftenposten





sport-match

I går kveld feiret de to norske jentene VM-gull etter å ha feiet Nederland av banen i finalen i Danmark med sifrene 31-23.

I dag kommer nyheten om at både Camilla Herrem og målvakt Silje Solberg er ferdig i Team Tvis Holstebro. Duoen er på utgående kontrakt, og på grunn av økonomiske problemer kan ikke den danske klubben forlenge kontrakten deres, melder TV 2.

- Jeg fikk beskjed i mesterskapet at de sleit med økonomien. Og at de ikke har penger til å beholde alle spillerne til neste år. Egentlig fikk jeg vite det rett før Romania-kampen, så jeg har ikke tenkt noe på det, sier Herrem til Dagbladet.

Oppgjøret i semifinalen vant Norge etter en uhyre spennende affære.

Camilla Herrem kjørte Tore Tang-reprise på banketten etter VM-triumfen. Se video øverst i saken!

Har ikke penger til å forlenge

– Det er ikke noe jeg heller kunne ønske enn at vi kunne forlenge kontraktene med alle våre VM-spillere. Dessverre har vi ikke penger til det, sier formann i klubben Jørgen Hansen til den danske avisen Dagbladet.

Heidi Løke sulten på mer gull: – Jeg skal fortsette i mange år



Til klubbens hjemmeside utdyper Hansen situasjonen.

– Det er definitivt ikke noe vi gjør med glede, men det handler om å være kloke. Vi skal tilpasse det sportslige budsjettet til klubbens intekter. Alt annet er uansvarlig, sier han.

Herjet i VM-finalen

Beskjeden kommer i kjølvannet av det som har vært et glimrene mesterskap, først og fremst for kantspiller Herrem.

29-åringen scoret syv ganger i finalen som var en maktdemonstrasjon fra de norske jentene.

- Dette har vært mitt beste mesterskap noen gang, sa hun strålende fornøyd etter at gullet var et faktum.

TV 2 skriver at svenskene Jamina Roberts, Linn Blohm og Nathalie Hagman i tillegg til Herrem og Solberg, er ferdig i klubben. Det samme er danske Lærke Møller.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment