Tuesday, October 14, 2014

This says Johansen on trenertaklingen – online newspaper

- I Skottland lærer du slike ting!

NORGE – BULFGARIA 2-1:

Det var under mandagens landskamp mellom Norge og Bulgaria på Ullevaal stadion at Stefan Johansen ga Bulgarias trener en liten luftetur.

Det var på overtid at Celtic-spilleren kastet seg etter ballen og tok med trener Ljuboslav Penev i samme slengen. Etterpå ble det litt tumulter.

- Koster å vinne
Dommeren valgte å gi Johansen gult kort for taklingen. Selv synes imidlertid ikke Johansen det hele var så mye og snakke om og tok det med et smil.

- Du får ta deg en tur over til Skottland, så lærer du slike ting! Neida, men det koster å vinne kamper. Noen ganger så må man vise at dette er vår hjemmebane. Man kan ikke komme her og tro at man er noe, sier den norske midtbanespilleren om episoden til TV 2 etter kampslutt mandag.

Johansen spilte for øvrig en meget god landskamp for Norge og styrte midtbanen med presise pasninger og knallhard jobbing.

- Beste kamp
Overfor NTB skryter Johansen av samarbeidet med Alexander Tetty.

- Jeg føler vel også selv at det er min beste landskamp, selv om det ikke ble mål eller assist. Tettey er en fin type å spille i lag med. Jeg føler vi utfyller hverandre godt. Det er godt å ha en slik spiller ved siden av seg, sier han.

- Det gikk bra, både for meg og laget. Jeg følte at jeg hele tiden hadde to-tre alternativer da jeg fikk ballen. Da handler det bare om å finne den smarteste løsningen. Jeg fikk også satt inn noen taklinger og vant også ballen i noen gunstige situasjoner, sier Johansen videre til nyehtsbyrået.

Også landslagssjef Per-mathias Høgmo var fornøyd.

- Det var Stefans desidert beste landskamp. Jeg har ventet litt på at det skulle dette på plass ordentlig for ham. Han var god mot Malta og enda bedre i dag. «Man of the match», sier landslagssjefen om Johansen.

Se video av episoden hos MAX

Se flere bilder av episoden:

Håkon Mosvold LarsenNTB scanpix

Håkon Mosvold LarsenNTB scanpix

Håkon Mosvold LarsenNTB scanpix

Vegard Wivestad GrøttNTB scanpix

Håkon Mosvold LarsenNTB scanpix

LikeTweet

No comments:

Post a Comment