Tuesday, December 16, 2014

Confirmed: Henry adds up – Nettavisen

Shopping med annonselenker

Blir TV-ekspert.

Thierry Henry (37) legger opp og blir TV-ekspert for Sky Sports, melder franskmannen på sin egen Facebook-side.

- Jeg har vært heldig og hatt en utrolig karriere med mange utrolige øyeblikk. Nå kan jeg ikke vente med å begynne et nytt kapittel med Sky Sports, sier han i en uttalelse.

Ifølge The Telegraph er Sky Sports-avtalen verdt 290 millioner kroner for Thierry Henry.

- Jeg har spilt for noen av verdens beste lag, og nå blir jeg en del av verdens beste lag – på TV. Jeg gleder meg, legger han til.

Legende
Dermed er en fantastisk fotballkarriere over.

Spissen scoret blant annet 175 mål på 258 Premier League-kamper for Arsenal, 51 mål på 123 landskamper for Frankrike og 35 mål på 80 kamper i La Liga.

Henry hadde sin storhetstid i Arsenal fra 1999 til 2007 før han gikk til Barcelona. Senere gikk turen til New York Red Bulls, og mens MLS hadde pause i 2012 var han tilbake på utlån hos «The Gunners» i et par måneder.

- Vi var velsignet som fikk se Thierry på sitt beste, og han var blant verdens beste spillere. Selv om man heier på et annet lag, er han en type spiller som gjør at du koser deg med å se ham spille. Det er alltid trist når en slik karriere er over, sier Manchester United-legende Gary Neville i en kommentar.

Verdensmester
Arséne Wenger var mannen som ga Henry sjansen i Monaco som 17-åring og som senere hentet ham til Arsenal.

Han har også de siste sesongene spilt for MLS-klubben New York Red Bulls.

Thierry Henry var med å vinne VM med Frankrike i 1998 og EM to år senere. Han har tidligere også spilt for Monaco og Juventus.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment