Sunday, March 22, 2015

Van Gaal said no to train Liverpool – Nettavisen

Shopping med annonselenker

Fikk tilbud om å lede klubben han nå skal møte til storoppgjør på Anfield søndag.

Søndag ettermiddag møtes Liverpool og Manchester United til storkamp på Anfield.

De to klubbene kjemper en intens kamp om å bli blant de fire øverste lagene på tabellen, for å sikre seg spill i Mesterligaen neste sesong.

Nettavisen følger kampen fra kl. 14.30.

KUNNE VÆRT LIVERPOOL-MANAGER: United-manager Louis van Gaal.

Martin RickettPa Photos

Nå innrømmer United-manageren at han sa nei til et tilbud fra Liverpool om å ta over som sportsdirektør for tre år siden.

Nederlenderen var koblet til stillingen på Anfield i mai 2012, like før Brendan Rodgers fikk jobben som manager.

- Det var hyggelig å bli tilbudt stillingen. Det er alltid smigrende å bli kontaktet av en storklubb, og Liverpool har en veldig god historie, sier Van Gaal ifølge Sky Sports, før han fortsetter:

- Men nå er jeg manager i United, og jeg kan bare snakke om Liverpool som en motstander. Det er ikke interessant lenger, det er historie. Det var det sammen med Tottenham forrige uke. Jeg har pratet med en rekke klubber, men det er ikke bra for hverken Liverpool, Tottenham eller meg til å begynne å løfte opp ting som har skjedd tidligere, forteller United-manageren.

Les også: Van Gaal innrømmer Tottenham-nei

Den tidligere Barcelona- og Bayern München-manageren tok over roret som manager i Manchester United forrige sommer, og søndag kan laget hans ta et langt steg mot Champions League-fotball neste sesong.

Forrige uke gikk Van Gaal ut og sa at United ville bli den siste klubben han kom til å lede, men det betyr ikke at 63-åringen har planer om at pensjonere seg med det første.

- Jeg kan bekrefte at dette vil være den siste klubben jeg kommer til å lede, men det kan være fem år igjen. Jeg kan forlenge kontrakten min. Jeg signerte for tre år, fordi på tre år kan jeg bygge noe. Når Manchester United spør meg om å forlenge vil jeg ta en beslutning på det. Men dette er min siste klubb, sier nederlenderen.

Nettavisen følger kampen fra kl. 14.30.

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment