Monday, February 29, 2016

Vukicevic gets mom and put up as an athlete – Manager

Reisetips med annonselenker

Nå blir hun blogger.

Friidrettsutøveren Christina Vukicevic Demidov er gravid.

Det bekrefter hun selv til TV 2 mandag morgen. Vukicevic har termin i slutten av juni og er nå fem måneder på vei.

- Det er rart å si det høyt, sier hun på God Morgen Norge.

- Vi har prøvd å holde dette skjult så lenge som mulig og har hatt et ønske om å gå ut med nyheten selv. Jeg og Vadim (Demidov) har ønsket å informere de nærmeste rundt oss, før det kom ut i media, sier hun.

Vukicevic bekrefter videre at hun nå legger opp som idrettsutøver. Hun har tidligere vært en av Norges beste hekkeløpere.

- For meg er det over. Jeg vil ikke kombinere småbarnslivet med toppidrett. Det er jeg ikke motivert for, sier Vukicevic til TV 2.

Vukicevic har tidligere uttalt at hun hadde et mål om å satse mot OL i Rio, men nå kommer hun til å følge lekene fra sofaen i stedet.

28-årignen satser heller på en treningsblogg og skal gi ut bok.

- Jeg prøvde å gjøre comeback i fjor med tanke på å komme tilbake på friidrettsbanen. Men jeg klarte aldri å få noe skikkelig resultat. Mentalt er jeg fornøyd med at jeg klarte og jeg er fornøyd med at jeg klarte å gjennomføre all den treningen jeg skulle. Jeg stod på startstreken og hadde kommet meg opp på et bra fysisk nivå. Men så ble jeg skadet igjen. Idretten er brutal sånn og når du i etterkant finner ut at du er gravid, var det et enkelt valg, sier hun under TV 2s morgenprogram.

Under den aktive karrieren vant Vukicevic Demidov sju NM-gull på 100 meter hekk. Hun har også gull fra U23-EM i 2009 og flere andre medaljer fra juniornivå. I 2011 tok hun bronse under innendørs EM for seniorer.

Hun la opprinnelig opp som idrettsutøver i 2013, men annonserte i mai 2015 at hun gjorde comeback med piggsko på beina.

Hun giftet seg med Brann-spilleren Vadim Demidov i 2014.

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!



LikeTweet

No comments:

Post a Comment