Friday, August 15, 2014

- It cost me a calorie – NRK

Henrik Ingebrigtsen gikk rett i teten på sitt kvalifiseringsheat på 1500 meter, og ble der hele løpet.

– Jeg sikret mer enn jeg trengte, jeg gikk opp for å unngå knuffingen i feltet, så jeg ikke ødela EM med å gå på trynet, sier Ingebrigtsen til NRK.

Han var svært fornøyd med at det kostet ham så lite å ligge i føringen hele løpet og at kunne kontrollere inn seieren på 3.39.32.

– Det kostet meg ikke en kalori, det synes jeg er betryggende, sier Ingebrigtsen.

Benabbad videre

Franskmannen Mahiedine Mekhissi-Benabbad, som i går ble fratatt gullet på 3000 meter hinder etter å ha tatt av seg skjorta på oppløpssida, gikk videre til finalen etter tredjeplass i Ingebrigtsens heat.

– Han sprang et bra løp i dag, og jeg gratulerte ham med det. Jeg så før start at han hadde røde øyne, så jeg tror han nok han angrer på at han mistet hodet i går, sa Ingebrigtsen i pressesonen etter kampen.

Ingebrigtsen sa videre at han likevel ikke mener diskinga var feil.

– Han bryter jo reglene, så sånn sett er det greit nok, sa Ingebrigtsen.

Lillebror Ingebrigtsen ute

Den regjerende europamesterens lillebror skulle også prøve å kvalifisere seg til finalen, men Filip Ingebrigtsen klarte ikke å kopiere storebroren.

Han kom på åttendeplass i sitt heat, og tiden var ikke god nok til avansement.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment