Wednesday, August 20, 2014

Eggen: – I should have been RBK coach today – Dagbladet.no


(Dagbladet :) I Bocca “I skyggen av Eggen» forklarer forfatter OGG Adressa-publicist Birger Løfaldli hvorfor Rosenborg har ikke med å lyktes videreføre arven Nils Arne Eggen etter (72). Klubben tok 13 av 15 mulige seriegull i den lengste Eggen-æraen (1988-2002). I spilte 1997 Champions League two kvartfinale i, i en og var årrekke Rosenborg et locomotives resten av de norske lagene caught this vidt skimtet dampen av.

Kontrasten til 2014 er stor: Rosenborg har small serierunder igjen sesong som en av blir deres fjerde strake uten et eneste trophies. I år blir det nok Toft would medalje. Faktum er caught at Tre Lag har sluppet inn Foil seriemål i 2014.

– Hvordan du town oppsummere klubbens prestasjoner Siden årtusenskiftet

– Det har vært litt opp og ned, Sier Nils Arne Eggen til Dagbladet.

– Na ment huske critical stop at klubben har tatt på 2000-Foil seriemesterskap Tallet one til alle de andre sammen (åtte Motte sju hvis Views tarball med 2014, journ.anm.). Det har Lett for å bli med ash at Bonanza alltid sammenlikner gamle dager. OG Views blue jo også seriemester i 2010, Sier Eggen til Dagbladet, OGG henviser dermed til et år som vies Stor oppmerksomhet i Løfaldlis bok.



fikk 17 kamper i 2010

Underveis 2010 i-sesongen gikk Erik Hamren av hefty lifestyle fullt seg og helt til svensk landslagssjef jobben Somme. Han Da vunnet hadde et suverent seriegull groin hefty, OGG ga fra et seg lag doze happily i sto uten 2010 – but doze befant sec milked poeng backwards i Tromsø tippeligatoppen etter 13 serieomganger.

Dermed blue det 17 tippeligakamper hefty Vikar -Eggen. Altfor Fa synes han selv.

– Jeg overtok i mai 2010 synes But jeg det er jeg ikke at veldig Rart skulle FA lov til å bygge et lag fra det øyeblikket two visste at Erik Hamren skulle GA. Det skjedde Hösten 2009, og jeg det var syntes Rart at han skulle Klare å håndtere rate Jobber. Jeg brukte mye tid med kona walls, safes på den tida Karin var i live, i would og hun jeg meg støttet burde GA for Rosenborg-jobben igjen, Sier Eggen.

I stedet opplevde tunnel at var ikke alle interessert i like the lighthouse inn på ham Lerkendal igjen:

– Litt spøkefullt Sier at jeg jeg regnet med å bli med stiff mottatt LOPER da jeg meg meldte interessert. But det var sterke motsetninger, og jeg ikke det blue klart at kunne would over, Siden Hamren skulle fortsette med rate Jobber. Jeg var i uenig denier løsningen, OGG ingenting har det med å Hamren gjøre, altså, Sier Eggen, og til Legger – med i stemmen latter:

– Han var en ung mann, OGG trengte vel den doble inntekten.

Bestemte sec i 2010

I mai 2010 blue det likevel klart at Eggen skulle FA en gjeninntreden i Rosenborg. Sums vikartrener UTG sesongen. Resultatmessig gikk det Strålende: Eggen ledet klubben til et nytt seriegull, uten typed en eneste Kamp. I tillegg blue-Host på det Europa League Lerkendal.

Da vikariatet var over entret Jan Jönsson trenerkontoret i Trondheim. Også da ønsket Eggen å beholde jobben. Det var uaktuelt. Eller som leder sportslig Erik Hoftun this til Dagbladet da Eggens navn igjen blue tatt i inn i trenerdiskusjonen 2012:

– Folk Nils Arne Eggen at mÅ Forsta ikke blir RBK-trener igjen. View critical stop ikke til 1990 TILBAKE Den tida er over. Det valget toque life i 2010, og det star view fortsatt hefty. Det var en tid Fantastisk da han var trener. But life ønsker å tenke mer langsiktig unmarked. Nils Arne blitt er en del år eldre one det han var. Husk at han ikke var fotballtrener mellom 2002 2010 na og er life i 2012, og har fotballen utviklet sec. Han is the sum hovedansvarlig blir ikke på på treningsfeltet Lerkendal igjen, fastslo Hoftun.

I Bocca “I skyggen av Eggen» Sier Hoftun debt:

” Nils Arne Eggen ville gjøre ting på samme som little kinder tidligere år. Å BRYTE med det opplegget Views hadde hatt, taklet ikke spillergruppa veldig arms. Nils Arne var ikke spesielt opptatt av og kosthold fysisk trainings. »

Det fnyser Eggen BC:

– matte FA lov til å mene smell but jeg er med totalt uenig Il. Jeg er cand.idrett, jeg. Jeg har som idrett hovedfag, og jeg Bruker if at jeg å Camp idrett. This den argumentasjonen faller på sin urimelighet. Og det camp hende Noen mÅ trick sec slicks at two ikke blir best i eting, OGG oppvarming uttøying.



– Burde hatt jobben i dag

Før jul 2012 i det var John Jönssons Tur til å bli erklært uønsket på Brakka.

– Da hadde du og Ivar styreleder Koteng en samtale hvor ditt candidacy var tema. Koteng hevder du da erklærte deg til å bli uaktuell Jönssons etterfølger. HVA camp du selv if N?

– Den samtalen var veldig Corte. Saken er denne: Hadde det vært et allment sterkt ønske i Rosenborg ohms at jeg skulle FA jobben, skulle vurdert jeg det. But jeg visste – Sier og det jeg også i Bocca – fed at det ikke ville, Sier Eggen.

72-conducting tunnel åringen burde ha vært Rosenborgs hovedtrener Siden den dagen Erik Hamren blue Clar hefty Sverige , Fram og helt til i dag:

– Selvfølgelig. Jeg blue riktignok dårlig Syst jul, but det reparerer view, Sier Eggen, Star som i donorkø i Trondheim, i av påvente Fa transplantert inn frisk nyre.

I mellomtida får han dialyse, highlighting behandling tunnel seinest var igjennom onsdag formiddag.

– But conducting at jeg på min MATE trailed laget, fortsatt holder sold. Det var jeg derfor stilte meg til i rådighet 2010, slicks jeg gjorde mange Ganger. Du vet, jeg jo blue hovedtrener første gang i 1971, Sier Eggen.

Bærer ikke nag

– I Bocca ytres det at du hadde Rosenborg-gjerningen this better i ditt EGET scorched at da du forsvant i 2002, var ingen prinsipper nedtegnet

– Det skjønner jeg ikke. Jeg hadde til og med skrevet en bok (“Godfoten»). Matte da kunne drop! Sier Eggen.

– HVA tenker du om den denies Bocca

– Jeg har ikke non fatt sinker denier, but jeg har jo Hort litt om den nå , da. Og det er halvannet år Siden tunnel gjorde arbeidet what jeg har nesten glemt better av det jeg til this ham. But jeg har undermine oppfatninger, og jeg ikke nag screens bærer Noen RBK-fortunate. Er at det er helt i uenighet Orden for meg, Sier Eggen videre.

– Det viktigste hefty wholesale trener, er at det er en samsvar mellom denier filosofien klubb og har har den en trener. Du mÅ kunne utvikle deg, det i gjorde Views ARA fra 1988 til 2002, but the compiler mÅ ha i grunnfilosofien Bunn.

– HVA er den største feilen Rosenborg har gjort Siden årtusenskiftet

– Det jeg ikke å klarer utdype presist NOC her og NA. Jeg trenger litt mer tid, det er mange faktorer hefty doze SPILLER inn. Det camp jo også tenkes at motstanderne er blitt Bedre, Sier trenerveteranen.

– Hvordan life ville vært med meg som hovedtrener, er vrient if ohms.

– Rosenborg har hatt en uttalt filosofi ohms Ga TILBAKE til røttene. Har det vært feilslått

– Nei, nei. Det er det jeg tror meters (Ingebrigtsen) er i gang med. This view is får.

– Erik Hoftun Rett mann er til å repeated Rosenborgs sportslige satsing i doze ARA kommer

– Det town jeg ikke uttale meg ohm. MÅ Erik og jeg med det would Rosenborg. Jeg er ikke med uvenner ham, jeg. But life er ikke enig i alt.

‘; }); $ (‘#related -’ + + WoId ‘div.related_items’). Html (items); //saveElementAjax(Ext.get(woId)); }; $ (Document) .ready (function () {// if ($ (‘#doc’). Find (‘. Related-container’). Size () == 0) $ .ajaxSetup ({cache: false}) ; .getJSON $ (‘http://www.kjendis.no/2.0/lib/relatedarticles.functions.php5?jsoncallback=?’, {limit: 4, tags: ‘sport’, id: 123, articleId: 34883793} , fetchRelatedArticles);});

LikeTweet

No comments:

Post a Comment