Tuesday, August 12, 2014

Deila refused to answer questions about Legia – online newspaper

- Jeg må være fotballtrener, ikke politiker, sier nordmannen.

Ronny Deila ble presset om Legia Warszawa-saken, men han nektet å uttale seg om den tirsdag.

– Jeg kommenterte alt jeg hadde å si om Legia på den forrige pressekonferansen. Vi får se hva som kommer ut av anken. Jeg må være fotballtrener, ikke politiker. Jeg har ikke flere kommentarer til den saken nå. Det vil komme en uttalelse fra klubben etter anken er behandlet, sa Deila ifølge VG.

Han er storfornøyd med å ha styrket Celtic-stallen med Aleksandar Tonev og Jason Denayer rett før seriestart i skotsk eliteserie.

– Vi sa at vi ville gjøre stallen bedre, og nå har vi hentet to kvalitetsspillere. Jeg er veldig fornøyd, sa Deila på pressekonferansen dagen før onsdagens bortekamp mot St. Johnstone.

Tonev ble leid inn fra Aston Villa mandag, mens Denayer ble hentet fra Manchester City tirsdag.

– Jeg har visst om Denayer lenge. Da jeg var i Strømsgodset, hadde vi en god samarbeidsavtale med Manchester City. Jeg har vært der for å følge treningen deres og se kamper. Jeg har sett ham spille mange ganger, og han er svært talentfull, sa han.

– Tonev har vi fulgt lenge. Han er rask og god med begge føtter.

Denayer var også på pressekonferansen tirsdag. Han sa at det var landsmann og klubbkamerat Vincent Kompany som overbeviste ham om at han burde gå til Celtic. Han sa også at han er lovet spilletid.

– Manageren har sagt at han vil gi meg sjansen, men så må jeg spille godt nok til å beholde plassen, sa han. (©NTB)

LikeTweet

No comments:

Post a Comment