Saturday, August 16, 2014

Haugen: – I deserve a permanent seat – The online newspaper

Vikings redningsmann med bønn til Kjell Jonevret.

VIKING – SOGNDAL 4-2:

VIKING STADION (Nettavisen): Viking så ut til å gå på nok et nederlag mot Sogndal. Så satte Kjell Jonevret inn unggutten Kristoffer Larsen (20) for siddisene. 30 minutter senere var kampen snudd fra 1-2 til 4-2.

Fasiten: Kristoffer Haugen med både målgivende og mål ved kampslutt.

- Jeg kan jo ikke klage etter èn scoring og èn assist. Det var et bra innhopp, sier Haugen til Nettavisen etter kampen.

Etter mange kamper i år, er unggutten klokkeklar på hva ambisjonene er.

- Ambisjonene er å spille fast og jeg synes jeg fortjener å gjøre det nå. Jeg føler jeg har tatt steg i år, og at de største stegene har vært defensivt.

- God spiller
Den målgivende pasningen fra Haugen satte Vidar Nisja på lekkert vis i mål, og han hadde flere lovord om sin lagkamerat.

- Han er en god spiller. Det er et veldig fint innlegg, og man vet at så lenge man er i boksen kan han treffe deg. Så lenge du har gode løp og timer det så blir det muligheter, forteller Nisja til Nettavisen.

Kjell Jonevret var enig med sin elev.

- Han har fortsatt noen områder han kan utvikle seg på, særlig defensivt. Offensivt er han jo veldig bra. Jeg er sikker på at han kommer til å bli en svært viktig brikke for Viking på sikt, sier Jonevret.

KJELL JONEVRET mener Haugen fortsatt har mye å utvikle seg på.

Svein Ove EkornesvågNTB scanpix

Duellsterke Sogndal
Nisja innrømmer etter kampen at det er litt typisk dem å ende opp med et slikt kampbilde.

- Vi kommer unna, som så ofte før. Vi blir liggende under, som så mange ganger tidligere. I pausen blir vi enige om at vi må ta oss sammen og spille litt mer fotball. Vi slår alt for mye langt, og Sogndal er et veldig robust lag og vinner nesten alle dueller. Jeg synes det kommer seg veldig i andre omgang og da ser vi mer ut som oss selv, forklarer Nisja.

- Likevel har vi ting å jobbe med, for all del, men etter den smellen vi gikk på mot Molde, så var egentlig det viktigste for moralen og komme tilbake med seier.

Som unggutten Larsen, mener også Nisja at han fortjener fast plass på laget.

- Jeg er fornøyd med egen prestasjon. Målet synes jeg er nydelig, da jeg får et godt innlegg og treffer godt. Jeg fikk plassert den akkurat der jeg ville, og det var deilig å se den gå inn. Jeg føler meg i god form, og mener jeg fortjener å spille. Det har jeg vist de siste kampen, sier Nisja.

- Hvorfor har vi fjerdedommer?
Sogndal-trener Jonas Olsson var skuffet etter en god kamp som endte uten poengfangst, og han mente dommeren burde ta på seg mye av skylden for det.

- Flere ganger triller vi ballen når de skal ta frispark, blant annet på tredjemålet. Jeg skjønner ikke hvorfor vi har fjerdedommere, de står jo bare der og holder i en tavle. De bruker ikke mikrofonen sin i det hele tatt.

Kjell Jonevret var i motsetning til sin trenerkollega naturligvis en fornøyd mann etter kampen.

– Ja, jeg synes det er 90 minutter med gladfotball, med masse underholdning. Vi har litt høye skuldre som jeg ikke kan forklare, men nå er det nå slik.

Neste kamp for Viking er mot naborivalen Sandnes Ulf nå på fredag, og alle gleder seg til den kampen ifølge Nisja.

- Vi gleder oss til den kampen, det er alltid litt spesielle kamper mot de. Det blir en tøff batalje. Vi må ta med oss en selvtilliten fra denne kampen, endre på et par ting så er vi klar for kamp. Vi må jakte trepoengere, det er det som teller.

- Er det uavgjort så får vi gamble, null eller tre poeng på slutten, for vi har spilt nok uavgjort for i år. Vi må bare gamble på det for å komme oss litt høyere, avslutter han.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment