Tuesday, August 19, 2014

- I have thrown myself into a new and deep waters – online newspaper

Ronny Deila er to kamper unna Champions League for første gang i livet.

MARIBOR (Nettavisen): 6. juni tok Ronny Deila et stort steg som fotballmanager da han signerte for den skotske storklubben Celtic.

Etter å ha ledet Strømsgodset til seriegull hjemme i Norge, følte nordmannen at det var på tide med nye utfordringer.

De lot ikke vente på seg i Skottland.

Med 6-1-tap sammenlagt mot Legia i Champions League-kvalifiseringen, var det mange som var kritiske til Deilas Celtic.

Men til tross for en krevende start, angrer ikke nordmannen på avgjørelsen om å ta over jobben.

- Da jeg reiste fra Strømsgodset nå, så følte jeg at ting gikk litt på autopilot. Alt var kjent. Nå har jeg kastet meg på et nytt og dypt farvann. Det føles helt riktig. Jeg nyter hvert øyeblikk. Jeg føler at ting begynner å sitte nå, og at vi kommer til å gjøre gode prestasjoner fremover, sier Deila til Nettavisen.

- Jeg har utviklet meg
Nordmannen mener han allerede har tatt nye steg som manager i hans foreløpig korte periode i den skotske klubben.

- Ja, jeg føler jeg har utviklet meg utrolig mye. Man utvikler seg hele tiden når man får store oppgaver, forklarer Celtic-manageren.

UTVIKLET SEG: Ronny Deila føler han har utviklet seg mye som manager siden han tok over jobben i Celtic i juni.

Andrew MilliganPa Photos

En avgjørelse fra UEFA om å straffe Henning Bergs polske klubb i Champions League-kvalifiseringen, har skutt nytt liv i skottenes Champions League-drøm.

Legia anket avgjørelsen til Idrettens Voldgiftsrett (CAS), men mandag ble det klart at forespørselen ble avslått.

- Tøff situasjon
Deila legger ikke skjul på at saken har vært krevende også for han.

- Det er alltid en tøff situasjon å være i, det er det ingen tvil om. Jeg føler at vi har vært flinke til å holde fokus på det vi kan gjøre noe med, og det er å få laget i best mulig form. Nå har vi hatt to seiere i den hjemlige ligaen og det tror jeg har vært viktig for selvtilliten for hele laget, sier Deila.

Celtic-manageren forteller at han har vært i kontakt med Henning Berg, men vil ikke gå inn på hva som ble sagt under samtalen.

- Jeg har snakket med Henning én gang og det er det. Vi har et godt forhold.

Spent Deila
Nå er NK Maribor Deilas siste hinder fra å ta seg til Champions League for aller første gang.

Til tross for en lite imponerende oppvisning i forrige runde, tror nordmannen på en langt bedre kamp denne uken.

- Vi har fått mer erfaring sammen, vi har fått trent mer sammen, og spillerne kjenner meg bedre nå. Det er klart at det vil være bedre nå, sier Deila.

- Er du nervøs før kampen?

- Nei, ikke veldig nervøs. Jeg er spent, men det må man alltid være. Jeg er konsentrert og jobber veldig med å være best mulig forberedt, slik at vi skal få til en veldig god prestasjon her nede. Vi vet hva som bor i vårt lag, forklarer nordmannen.

- Vi må forsvare oss veldig godt, og så må vi være dødelige når vi har muligheten. De gutta har vært med på det her mange ganger før, og det blir viktig.

Kampen spilles i «Folkets hage» i Maribor onsdag 20:45.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment