Wednesday, August 13, 2014

- I said nothing, we are ashamed! – The online newspaper

Kjell Jonevret langt nede etter Molde-slakten.

MOLDE – VIKING 5-1:

MOLDE(Nettavisen): Etter en tett og jevn første omgang endte det til slutt med en knusende overlegen seier til Molde over Kjell Jonevrets menn, da Viking gjestet Aker Stadion i kvartfinalen i cupen.

Viking-treneren var ikke fornøyd med eget lag da han møtte pressen etter kampen.

- Jeg sa ingenting til spillerne etter kampslutt. De forsto det selv. Vi skammes over resultatet, forklarer han til Nettavisen.

- Vi hadde en kampplan, men den sprekker totalt etter pause. Det handler om kynisme. Helst skulle jeg ønske at jeg kunne byttet ut alle elleve som var på banen, så de hadde sluppet å gå der ute. Jeg tror alle ville hjem, sukker svensken.

- Skulle Daniel Berg Hestad blitt utvist i 1. omgang?

-Tuller du meg med nå? Selvsagt skulle han det. Vi er alle skuffet over den avgjørelsen, men vi skal ikke skylde på det. Molde kunne slått oss med ti mann også, men den var soleklar, utdyper svensken.

Hyller tidligere elev
Sterkt delaktig i nedsabling av Viking, var Moldes svenske angrepsvåpen Mattias Moström, som ble hentet til rosenes by av Viking-trener Kjell Jonevret. Den lojale Molde-spilleren noterte seg for to målgivende pasninger, før han selv satte inn 3-1-målet.

Etter kampslutt stilte viking-treneren seg fremst i køen for å hylle sin tidligere elev, til tross for at han var skuffet over sitt eget lags prestasjoner.

- Veldig gøy for han! Han er min gutt. Jeg har kjent han siden han var 16-17 år. Jeg er glad for at han lykkes, sier Kjell Jonevret. 

(Artikkelen fortsetter etter bildet)

FAIR PLAY: Viking-TRENER Kjell Jonevret (t.v.) takker Molde-trener Tor Ole Skullerud for kampen.

Svein Ove EkornesvågNTB scanpix

Den tidligere Molde-treneren legger ikke skjul på at han gjerne ville hatt Mattias Moström i sin egen stall.

- Jeg elsker typen! Han skulle jeg tatt inn i mitt lag hver dag, om jeg kunne, fortsetter svensken. 

- Kanskje årets beste omgang
Etter fire kamper uten seier, var det en meget fornøyd og snakkesalig Tor Ole Skullerud som stilte til intervju etter kampslutt.

Molde-treneren går langt i å hylle spillet til laget sitt etter utklassingen av Stavanger-klubben.

- Det var jevnt før pause, men så spiller vi en fantastisk 2. omgang. Det vi gjør etter pause er kanskje det beste vi har gjort i hele år. Det er akkurat slik vi ønsker å se ut, forklarer Skullerud med et stort glis om munnen.

-Hva sa du til spillerne dine i pausen?

- Jeg sa ingenting spesielt. Det er ingen som tryller i garderoben vår. Spillerne følger kampplanen, og da kunne jeg lene meg tilbake og nyte kampen, avslutter Molde-treneren.

KUNNE JUBLE: Mattias Moström og Molde tok seg enkelt til NM-semifinale.

Svein Ove EkornesvågNTB scanpix

Moström: – Det er flaks
Den svenske juvelen til Tor Ole Skullerud ønsket ikke å snakke om egen prestasjon etter kampen, men roste prestasjonen til samtlige spillere.

- Vi er veldig stabil. Vi slurvet litt i første omgang, men når vi kvitter oss med de feilene, slik som i andre omgang, er vi veldig solid. Da var vi klart best, forklarer Moström, som signerte ny kontrakt med moldenserne tidligere i sommer.

Svensken ler da han får spørsmål om målet han scoret. Han går langt i å bekrefte at det ikke det det vakreste målet han har sett.

- Det er flaks. Jeg skal bryste ballen videre, men jeg har så liten brystkasse at ballen ikke får noe fart. Da blir det en løs ball som jeg jager, og heldigvis gjorde forsvarsspilleren en feil. Da scoret jeg, fortsetter han.

Cupeventyret fortsetter for Molde
Molde tok altså en tidlig ledelse med Daniel Chima Chukwu, men Viking slo tilbake og utlignet da Yann-Erik De Lanlay stupheadet Andre Danielsens innlegg forbi en utspilt Nyland i Molde-buret. Etter drøye 40 minutter ladet Mohamed Elyounoussi skuddfoten fra 16 meter, og Molde tok ledelsen på ny.

Molde fortsatte å gjøre livet surt for Viking-forsvaret i 2. omgang, og stoppet ikke før det sto 5-1. Blåtrøyene tok seg dermed oppskriftsmessig videre til semifinalen i cupen.

Semifinalene i NM for menn trekkes torsdag 14. august kl 23.15. Trekningen sendes direkte på NRK2. 

LES OGSÅ:

LikeTweet

No comments:

Post a Comment