Tuesday, August 12, 2014

Van Gaal has elected new United captain – The online newspaper

Wayne Rooney skal lede klubben på banen.

Louis van Gaal har bestemt seg. Manchester United-manageren har valgt Wayne Rooney som klubbens nye kaptein.

Det bekreftet United etter 2-1-seieren over spanske Valencia tirsdag. Rooney tar over kapteinsbindet permanent etter Nemanja Vidic, som forlot klubben til fordel for Inter etter sist sesong.

– Å velge kaptein har alltid vært veldig viktig for meg. Wayne har vist en utmerket holdning til alt han gjør. Jeg er blitt veldig imponert over profesjonaliteten og holdningene han har vist på trening og overfor min filosofi.

– Han er til stor inspirasjon for alle de yngre spillerne i laget. Jeg tror han vil legge hjerte og sjel i rollen som kaptein, begrunnet van Gaal.

Rooney er stolt over å ha blitt utpekt som klubbkaptein. 28-åringen seiler også opp som den heteste kandidaten til å bli England-kaptein etter Steven Gerrard.

– Det er en stor ære for meg og min familie å bli kaptein i en så stor klubb. Det er en rolle jeg tar med stor stolthet. Lagmoralen har alltid vært veldig høy i garderoben vår, og jeg er takknemlig for at manageren viser meg denne tilliten. Jeg ser fram til å lede laget lørdag i vår første kamp (hjemme mot Swansea) for sesongen, sa Rooney.

Van Gaal har utpekt Darren Fletcher som visekaptein. Skotten skal lede laget på banen når Rooney ikke spiller. (©NTB)

LES OGSÅ:

LikeTweet

No comments:

Post a Comment