Thursday, June 18, 2015

Zuccarello not yet able to talk quite as before – Nettavisen

Shopping med annonselenker

- Det er ikke sikkert det blir så mye bedre, men jeg klarer meg.

Mats Zuccarello pådro seg et kraniebrudd og ble innlagt på sykehus etter at han ble truffet i hodet av et skudd fra lagkamerat Ryan McDonagh da New York Rangers slo ut Pittsburgh Penguins i første runde av NHL-sluttspillet.

- Det gikk en stund før jeg kunne snakke. Jeg hadde en hjernerystelse og blod i hjernen. Det preget meg. Jeg måtte ha taleterapi, men nå går det mye bedre. Jeg klarte ikke å si et ord på fire dager da det skjedde, fortalte nordmannen for 18 dager siden.

Under en pressekonferanse i Stavanger torsdag fortalte 27-åringen at han fremdeles ikke er i stand til å snakke helt normalt.

- Jeg er vel så bra som jeg kan få blitt nå. Snakkingen er ikke helt i hundre, men det er bare et par ord og noen bokstaver innimellom. Det er ikke sikkert det blir så mye bedre enn det, men jeg klarer meg, jeg, uttalte Zuccarello under pressekonferansen som ble sendt på TV 2.no.

Ishockeyspillere er som kjent ikke så glade i å klage på ting.

Fredag skal han spille ishockey igjen for første gang siden skaden oppsto for åtte uker siden.

- Jeg har ikke rørt meg på åtte uker. Det skal bli ålreit å svette litt nå, smilte han.

Showkampene i Stavanger fredag, én kjendiskamp og én proffkamp, spilles til inntekt for veldedighet. Zuccarello har fått med seg fire lagkamerater fra New York Rangers – Kevin Hayes, Derick Brassard, Carl Hagelin og Chris Kreider – og en rekke norske kjendiser og idrettsstjerner.

Alle pengene som samles inn går til Right To Play. Det betyr mye for Zuccarello.

- Right To Play er en organisasjon som utdanner barn gjennom lek. Det er en viktig faktor for meg, da jeg ble spurt om å være ambassadør. Jeg er jo ganske leken av meg. Det er ikke alle barn som er så privilegerte som oss i Norge, hvor lek er en selvfølge.

Derick Brassard er glad for å være med på veldedighetsarbeidet.

- Jeg skulle gjerne vært her i fjor. Vi er her for å støtte Zuccarello, støtte veldedigheten, og se Norge. Mats har fortalt mye fint om dette landet. Vi gleder oss til å være her i to dager og bidra til å skaffe penger til veldedighet, uttalte Brassard.

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment