Wednesday, July 29, 2015

Boasson Hagen’s team loses sponsor – Manager

Shopping med annonselenker

Fikk ikke nok igjen for investeringen.

MTN trekker seg som hovedsponsor for laget MTN Qhubeka etter 2015-sesongen, melder Cycling News.

- Vi følger at vi ikke har fått en avkastning som er på et nivå som er komfortabelt for oss, sier Chris Maroleng i MTN til sørafrikanske Times Media.

Tour de France-debutant MTN Qhubeka endte på en overraskende sterk femteplass i lagkonkurransen i verdens største sykkelritt, vant en etappe gjennom Stephen Cummings og syklet i den prikkete klatretrøya i fire dager gjennom Daniel Teklehaimanot.

Likevel besluttet MTN å trekke sitt engasjement etter denne sesongen.

- Det er en stor beslutning for oss å avslutte samarbeidet med Qhubeka, for det representerer ikke bare en sørafrikansk merkevare, men en afrikansk merkevare.

Cycling News skriver at profflaget var klar over situasjonen til MTN før årets Tour de France, men at den endelige beslutningen likevel kommer som en overraskelse.

Det er ventet at Dimension Data kommer inn i stedet for MTN.

Thor Hushovd annonserte under den siste uka av Tour de France at han planlegger å starte et norsk profflag med mål om å delta i Tour de France i 2017.

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment