Sunday, July 19, 2015

Spieth in position for its third straight – Manager

Shopping med annonselenker

- Jeg er ikke her for å bli nummer tre.

Tre spillere er i delt ledelse etter tre runder i British Open i golf på St. Andrews søndag. Amerikanske Jordan Spieth ligger derimot godt an til å vinne sin tredje strake Major-turnering.

Etter mange utsettelser på grunn av vind klarte man endelig å få inn de siste spillerne i løpet av søndagens runde. Dermed kan man avslutte årets tredje Major-turnering mandag.

Trioen i tet er irske Paul Dunne, sørafrikanske Louis Oosthuizen og australske Jason Day. De har så langt brukt 204 slag. 22 år gamle Dunne er for øvrig amatør. Spieth som hadde en 66 runde søndag ligger slaget bak de ledertrioen.

- Jeg er ikke her for å bli nummer tre. Jeg går for seieren, sa den 21 år gamle texaneren.

- Jeg vet at jeg kan gjøre noe som bare en person har gjort tidligere, men det er ikke noe jeg går og tenker på, sa Spieth.

21-åringen fra Dallas kan nemlig tangere Tiger Woods bedrift fra 2000. Woods vant Masters, PGA-mesterskapet og British Open etter hverandre for 15 år siden.

Det var tydelig at det ble vanskeligere forhold for dem som gikk i de siste ballene på søndagens runde. Dustin Johnson som ledet etter to runder hadde en 75 runde og falt ned til 18.-plass. Han er likevel bare fem slag bak teten.

Spillerne i de to siste ballene mandag får det kanskje litt tøffere forhold ettersom det har en tendens til å blåse opp utover dagen. Det er dessuten mange gode spillere innen skuddhold til British Open-tittelen. (©NTB)

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment