Thursday, July 30, 2015

Dæhli employed NFF – Manager

Shopping med annonselenker

Blir seksjonsleder for aldersbestemte landslag.

Torsdag ble det klart at Norges Fotballforbund (NFF) har ansatt Truls Dæhli i stillingen som seksjonsleder for aldersbestemte landslag.

Det annonserte NFF i en pressemelding.

Dette er ifølge fotballforbundet en nyopprettet stilling som har mange av de samme oppgavene som Stig Inge Bjørnebye hadde før han forlot NFF til fordel for Rosenborg tidligere i år.

Dermed gir Dæhli seg som journalist og sportskommentator i VG, der han har vært siden 1986.

Under finner du hele pressemeldingen til Norges Fotballforbund.

Norges Fotballforbund har ansatt Truls Dæhli i stillingen som seksjonsleder for aldersbestemte landslag. Den nyopprettede stillingen har mange av de samme oppgavene som Stig Inge Bjørnebye hadde før han forlot NFF til fordel for Rosenborg tidligere i år.

Dæhli vil sammen med toppfotballsjef Nils Johan Semb ha hovedansvaret for arbeidet med de aldersbestemte landslagene, landslagsskolen og pågående prosjekter for våre beste talenter.

- Dette er svært viktig arbeid for å nå de målene som er satt for norsk fotball, og her blir Truls sentral, sier utviklingsdirektør i NFF, Alf Hansen.

Dæhli vil sammen med toppfotballsjef Nils Johan Semb ha hovedansvaret for arbeidet med de aldersbestemte landslagene, landslagsskolen og pågående prosjekter for våre beste talenter, skriver NFF.

- Dette er svært viktig arbeid for å nå de målene som er satt for norsk fotball, og her blir Truls sentral, sier utviklingsdirektør i NFF, Alf Hansen.

Dæhli har jobbet svært tett på norsk fotball som journalist og sportskommentator i VG siden 1986. Dæhli har vært en meningsytrer om norsk fotball i mange år, mens han nå får en nøkkelrolle i utviklingen av norsk fotball.

- Jeg er svært godt fornøyd med ansettelsen. Truls sin erfaring og kunnskap om norsk idrett, og hans kompetanse på kommunikasjon, vil være en svært god tilvekst til den strukturen vi er i gang med å bygge i vår nye sportsavdeling, sier Hansen.

Det er tatt mange grep de siste årene for å styrke utviklingsarbeidet i Norges Fotballforbund. Formålet er å utvikle alle sider ved norsk fotball. Sentrale oppgaver som å styrke trenerkompetansen i Norge, legge til rette for god klubbutvikling og komme tettere på et høyt internasjonalt nivå for toppfotballen, vil føre til økt kvalitet i alle ledd.

- Gjennom etablering av en ny sportsavdeling, fortsetter arbeidet med å bygge gode strukturer og bygge et kompetent fagteam i NFF. Sentralt i den omorganiseringen som nå er i gang, er styrking av utviklingsarbeidet på både kvinne- og herresiden. Ansettelsen av Truls vil bidra til at den sportslige ledelsen blir styrket og få en komplementær sammensetting, sier Hansen.

Dæhli gleder seg til å ta fatt på oppgavene.

- Spillerutvikling interesserer meg stort og er noe jeg alltid har vært veldig opptatt av. Helt fra jeg var barnetrener for blant andre Caroline Graham Hansen og Mats ga det meg et innblikk i spillerutvikling som engasjerte meg. Når dette tilbudet dukket opp og tok form, så traff det meg rett i hjertet, sier Dæhli.

- Å være sportskommentator har vært et privilegium, men nå får jeg muligheten til å jobbe direkte. NFF er en organisasjon som får mye ros og ris, men jeg vet at det er skjedd mye spennende den siste tiden. Dette er utviklingsarbeid som er kjempespennende. Jeg er her for å lære og for å bidra på de områdene jeg kan, og jeg håper jeg kan bidra til å se ting litt med andre øyne, sier Dæhli.

Generalsekretær Kjetil Siem er også godt fornøyd med å ha den tidligere VG-kommentatoren på plass.

- Dette er en meget spennende ansettelse og vi gi sportsavdelingen en egen ansatt med en meget viktig dimensjon også på kommunikasjonssiden. Vi snakker tross alt om en av landets aller sterkeste penner som nå kommer over for å bli med på å utvikle oss videre. Truls kjenner fotballen fra flere vinkler og både «Jeg spiller for Norge» og Eat Move Sleep blir prosjekter han får ansvar for, i tillegg til de rene administrative oppgaver, sier Siem.

- Dæhli har stor kunnskap og engasjement for norsk fotball og idrett. Han vil tilføre vår organisasjon verdifull kompetanse. Derfor er det kjekt å ønske Truls Dæhli velkommen på laget, sier fotballpresident Yngve Hallén.

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment