Thursday, January 21, 2016

Lundekvam finished in TV2 and has been sacked as coach – Aftenposten





sport-match

Onsdag ble det klart at Claus Lundekvam er blitt sagt opp som hovedtrener for IL Bønes. For noen uker siden ble han også sagt opp som sportslig leder i samme klubb. Dermed har ikke Lundekvam noe engasjement i Bønes lenger.

- Jeg er blitt oppsagt både som sportslig leder og som trener. Jeg klarer meg, men dette er krise for spillerne. Klubben har ikke gitt meg noen begrunnelse, sier Lundekvam.

Det var studentavisen Bymag som først meldte om saken torsdag. Styreleder i Bønes har ikke vært tilgjengelig for BT i saken, men sier til Bymag at oppsigelsen er en personalsak og at han ikke vil kommentere saken utover det.

Lundekvam om livet på landslaget: – Levde som superstjerner, vi var udødelige 

Ferdig i TV 2

Samtidig er det klart at Lundekvam også er ferdig som ekspert i TV 2. Lundekvam har som de fleste fotballinteresserte vet jobbet som Premier League-ekspert for TV 2.

Han var sist på skjermen for TV 2 i april 2015. Han har ikke vært på skjermen denne sesongen.

- Jeg kan bekrefte at Claus ikke lenger har en avtale med TV 2. Utover det har jeg ingen kommentar, sier Vegard Jansen Hagen, sportssjef i TV 2.



Lundekvam bekrefter også at han ikke lenger er TV 2-ekspert.

- Jeg har ikke noen avtale med TV 2 om å komme tilbake dit nå. Om det blir noe mer der, vil tiden vise, sier Lundekvam.

Lundekvam: – Det var verdt det 

- Ingen begrunnelse

I fjor ga Lundekvam ut boken “En kamp til” der han beskrev seg selv som alkoholiker, narkoman og sexavhengig. Lundekvam, som har vært landslagsspiller og Southampton-kaptein, fortalte også i boken om hvor mye trenerjobben i Bønes har betydd for ham. Nå er det slutt etter tre opprykk på tre år. Bønes skal spille i 4. divisjon i år.

- Jeg har ikke fått noen begrunnelse for hvorfor jeg er oppsagt. I mitt hode er det ikke hensiktsmessig i det hele tatt, sier Lundekvam.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment