Wednesday, April 22, 2015

Thoresen ready for Djurgarden – Nettavisen

Nordmannen forlater KHL.

Patrick Thoresen (31) er klar for Djurgården.

Det melder den svenske hockeyklubben på egne hjemmesider onsdag ettermiddag. Den norske landslagsspilleren har signert en toårskontrakt med klubben.

- For meg og min familie, er dette en drøm, sier Thoresen til Djurgårdens hjemmeside. 

- Vi gi noe tilbake
Thoresen har også tidligere spilt for svenskene, og gjør seg klar for siden andre periode i klubben hvor han sist spilte for ni år siden. 

- Djurgården ga meg sjansen og satset på meg for ti år siden. Jeg kjenner nå at jeg vil gi noe tilbake til Djurgården. Jeg vil hjelpe klubben å bli det den en gang var – et lag i toppen av SHL, forklarer Thoresen.

Avsluttet som mester
Nordmannen forlater nå SKA St. Petersburg hvor han har spilt siden 2011.

31-åringen har vært en svært viktig bidragsyter for den russiske klubben som vant KHL-sluttspillet sist søndag.

Thoresen er én av Norges desidert beste hockeyspillere med erfaring fra blant annet NHL. Nå blir han altså å se i den svenske ligaen i de neste sesongene.

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment