Monday, May 25, 2015

Blatter: – Jeg er en fjellgeit – TV 2

Det meste tyder på at Sepp Blatter blir gjenvalgt som FIFA-president for femte gang på rad.

Kun Prince Ali bin Al Hussein fra Jordan vil utfordre 79-åringen, etter at både Michael van Praag og Luis Figo trakk seg som kandidater til fotballens mektigste verv.

– Jeg er en fjellgeit
Blatter, som ble valgt til FIFA-president for første gang i 1998, gjør det klart at han har planer om å fortsette i jobben i lang, lang tid.

– Jeg er en fjellgeit som bare fortsetter å gå og gå. Jeg kan ikke bli stoppet, jeg bare fortsetter å marsjere, sier Blatter i et intervju med avisen NZZ.

Fotballegenden Diego Maradona har imidlertid lite til overs for verken Sepp Blatter eller FIFA som organisasjon.

– Blatter er en diktator
I en kommentar i den engelske avisen The Telegraph langer Maradona ut mot det han mener er en forferdelig utvikling av FIFA med Blatter som sjef.

– Med Sepp Blatter som sjef har FIFA blitt en skam som setter de av oss som er glad i fotball i en smertefull forlegenhet, tordner Maradona.

Det argentinske fotballikonet tror likevel at 79 år gamle Blatter blir gjenvalgt.

– Jeg finner nesten ingen som åpent støtter Blatter, men mange tror han blir gjenvalgt for en femte periode. Hvordan? Det er absurd at noen blir valgt til en femte periode i 2015, det er ikke akseptablet i et demokratisk land noe sted, fastslår fotballegenden, før han legger til:

– Men av en eller annen grunn er det greit for FIFA. Vi har en diktator for livet, mener Maradona, som blir regnes som en av fotballhistoriens aller beste spillere.

NFF-president Yngve Hallén har sendt FIFA-president Sepp Blatter et brev om situasjonen.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment