Sunday, May 31, 2015

TV profile about Bohinen: – He puts himself ahead of the team – Nettavisen

Promotion med annonselenker

Sandefjord-treneren måtte forklare seg for klubbledelsen.

MOLDE -  SANDEFJORD 6-1

Aker Stadion (Nettavisen): Lars Bohinen og Sandefjord gikk på sitt åttende strake tap mot Molde lørdag kveld, og slapp inn seks mål på Aker Stadion.

Vestfoldingene har sluppet inn 31 mål på elleve tippeliga-kamper denne sesongen. Det er syv mer enn de slapp inn på 30 kamper i 1. divisjon i fjor.

TV2s fotballekspert Ivar Hoff er ikke imponert over forsvarsspillet til «Guttane».

- Det har vært helt elendig, sier han til Nettavisen.

Tross sterk kritikk mot deres spillestil og formasjon har Sandefjord-treneren tidligere uttalt at han heller ønsker å rykke ned enn å endre spillestil.

Det reagerer den tidligere Brann- og Lillestrøm-profilen kraftig på.

- Jeg reagerte med engang jeg hørte han si det. Det er ikke treneren som skal ha den myndigheten. Han setter helt klart seg selv foran laget, mener han.

Forklarte seg for klubbledelsen

Etter 6-1-tapet for Molde lørdag kveld svarte en veldig skuffet Lars Bohinen på Ivar Hoffs uttalelser.

- Jeg setter meg overhode ikke over klubben, og det har jeg tydeliggjort for lederne i klubben vår. Jeg har fortalt de hva jeg mente med uttalelsene, presiserer han overfor Nettavisen.

Han forstår hvordan det han sa kunne bli misforstått, men har følgende forklaring på uttalelsene som fikk blekket til å sprute hos journalistene.

- Jeg sa det litt flåsete, men poenget mitt var at jeg ikke vil endre min fotballfilosofi. Det er ingen problem for meg å endre systemet, så lenge spillerne er med på det. Men det er meningsløst for meg å endre min filosofi, forklarer han, og legger til at vi aldri kommer til å få se hans lag bare slå langpasninger.

- Ingen bryr seg om dem

Vestfold-laget står bokført med seks poeng på sesongens elleve første kamper, og ligger på den utsatte kvalik-plassen. Hoff tror ikke Sandefjord har forstått hvilken divisjon de spiller i.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

KRITISK: – Nå har de blitt et lag som ingen bryr seg om. De er bare med for å fylle divisjonen, mener Ivar Hoff om Sanderfjord.

Lars OpstadMediehuset Nettavisen

- De har ikke skjønt at de spiller mot lag som er på et nivå høyere kvalitetsmessig enn lagene de møtte i fjor, og de fortsetter på samme måte som tidligere.

- Nå har de blitt et lag som ingen bryr seg om. De er bare med for å fylle divisjonen, fortsetter 67-åringen.

Bohinen fnyser av Hoffs uttalelser.

- Ivar får si det han vil. Han har en evne til å prøve og provosere, men jeg henger meg ikke på det, sier den tidligere landslagsspilleren.

- Må stikke fingeren i jorda

Tidligere Hønefoss-spiller Frode Lafton har vært med på flere opprykk og nedrykk mellom Norges to øverste divisjoner, og vet alt om nivåforskjellen. Han mener Bohinen må innse alvoret før det er for sent.

- Han må kanskje stikke fingeren i jorda og innse at 3-5-2-systemet ikke fungerer akkurat nå. Det handler om å ta poeng, og da kan han ikke være så vrang og ikke prøve noe annet. Det er tross alt resultatene han lever av, forteller den tidligere midtstopperen til Nettavisen.

Lafton tror ikke det bare er lagets tilhengere som ønsker en endring.

- Jeg tror spillerne tenker at det ville vært godt med en forandring. De vil nok prøve noe litt annet, fastslår 39-åringen, som i fjor var en del av trenerteamet i et Hønefoss som også utforsket trebackslinjen 1.divisjon.

Lars Bohinen vet ikke om spillerne har mistet troen, men bekrefter overfor Nettavisen at det vil bli avholdt et spillermøte om dette i nærmeste fremtid.

Nå åpner han imidlertid opp for at det vil bli gjort endringer innen kort tid.

- Vi kan ikke fortsette slik uten å gjøre endringer. Vi er nødt til å gjøre noe, men det må hele laget gjøre i fellesskap, avslutter han.

Kanskje stiller Sandefjord annerledes allerede i neste kamp. 6. juni får de besøk av Odd på Komplett Arena.

Lik Nettavisen Sport her og få flere ferske sportsnyheter i feeden din!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment