Thursday, May 28, 2015

Confirmed: Joshua King to Bournemouth – TV 2

Lokalavisen Lancashire Telegraph skrev i morgentimene torsdag at Joshua King (23) kom til å skrive under fo Premier League-nykommerne Bournemouth i løpet av dagen.

Journalistene hadde rett, for like etter klokken 18.00 bekreftet den nyopprykkede Premier League-klubben signeringen på sine hjemmesider.

– Det har alltid vært drømmen å spille i Premier League. Jeg har vært på benken for Manchester United, jeg har spilt i Mesterligaen og FA Cupen, men har aldri kommet inn for United i Premier League. Hvis jeg får muligheten i Premier League, vil det være første gang, så det spilte en stor rolle.

– Men manageren var viktigere. Jeg har sett hva han har gjort med troppen her. Jeg så et par kamper denne sesongen, og fotballen Bournemouth spiller passer meg veldig bra, sier King selv.

Tidligere på dagen bekreftet King også nyheten da han la ut et bilde av Goldsands Stadium.

«New beginning!! #AFCB», skrev han.

Manageren ser på ham som både spiss og kant
Kings kontrakt med Championship-klubben Blackburn går ut i sommer, og Bournemouths manager er strålende fornøyd med sin nyeste signering.

– Jeg tror ikke vi har sett det beste av Joshua, men forhåpentligvis kan vi gi ham scenen så han kan levere det. Vi har sett i glimt i Blackburn hvilken god spiller han er. Uansett om han spiller spiss eller på kanten har han en allsidighet som vil være uvurderlig for oss, sier Bournemouth-manageren.

Rovers åpnet selv kontraktforhandlinger med King for flere måneder siden, men partene ble ikke enige. Blackburn vil dog ikke stå helt tomhendte igjen. Klubben har rett på en kompensasjon ettersom King er under 24 år.

Rovers hadde håpet å bli enig med King etter sesongslutt, men nordmannen utsatte avgjørelsen om hvor han skal spille kommende sesong.

Ventingen førte nordmannen til Premier League, der han blir divisjonskollega med minst én landsmann. Tidligere denne uken rykket Alexander Tetteys Norwich opp igjen til det ypperste selskap.

PS! Crystal Palaces Brede Hangeland kan også bli norsk representant i engelsk fotballs øverste divisjon, men midtstopperens kontrakt går ut i sommer. 

LikeTweet

No comments:

Post a Comment